Sinebrychoff: Karhu-olut kehitti nuoltavan festarirannekkeen, joka näyttää kantajansa promilletason

Aiheeseen liittyvää

The Record Of My Life #30: Apulanta – Ehjä

Vuosi oli 1996 ja maailma muuttui paljon, teinit eivät. Yhdeksänkymmentä luvun alun laman huippu alkoi hieman tasoittua, tosin seurauksista kärsitään vielä tänäkin päivänä. Talouden lisäksi lamalla oli suuri vaikutus myös kulttuuriin ja yleiseen ilmapiiriin, niin hyvässä kuin pahassa.

Laulu-Miehet juhlistaa 110 vuotta kutsuen uusia säveltaiteilijoita

Suomen tunnettu mieskuoro Laulu-Miehet juhlistaa 110-vuotista historiaansa kutsumalla kuusi uutta säveltaiteilijajäsentä.

Särkänniemen kesä käynnistyy Cyan Kicksin tahdissa

Särkänniemen huvipuiston kesäkausi alkaa 30.4. Cyan Kicks esiintyy vappupäivänä ja uusi Retro-pelihalli avautuu toukokuussa.

Pienen herrasmiehen kirjan uudistettu painos – Elämäntaitoja arkeen

Virve Obolgogianin tietokirja Pienen herrasmiehen kirja tarjoaa lukijalle arjen tilanteisiin soveltuvia käyttäytymisohjeita.

Taideyliopisto tuo lavalle Tick, Tick… Boom! -musikaalin

Musikaali Tick, Tick… Boom! tuo Taideyliopiston opiskelijat lavalle ja tarjoaa 90-luvun rockmusiikin sävyttämän elämäntarinan.

Jaa somessa

Solstice-festivaalilla juhannuksena käytössä ollut Testariranneke kannustaa juhlimaan vastuullisemmin ja nauttimaan välillä 0,0-prosenttisen oluen

Testariranneke
Eveliina ja Jenni kokeilivat Karhun testariranneketta Solstice-festivaaleilla.

Rukalla juhannuksena järjestetyllä Solstice-festivaalilla kokeiltiin nuoltavaa festivaaliranneketta, joka näyttää käyttäjänsä promilletason. Kokeilun takana on festivaalin pääsponsori Karhu-olut, joka haluaa kannustaa ihmisiä juhlimaan vastuullisemmin, pohtimaan omaa alkoholinkäyttöään ja ottamaan välillä vaikka 0,0-prosenttisen oluen.

Karhun emoyhtiö Sinebrychoff on tehnyt viime vuosina merkittäviä panostuksia alkoholittomien ja matala-alkoholisten juomien valmistukseen ja markkinointiin. Myös Karhu-olutta saa alkoholittomana 0,0-versiona.

“Karhu tunnetaan rohkeista, näkyvistä ja yllättävistä tempauksista, joissa asiat tehdään omannäköisesti. Karhu on ottanut viime vuosina paljon kantaa yhteiskunnallisiin teemoihin, ja nyt mietimme, miten saisimme ihmiset kiinnostumaan omasta alkoholinkäytöstään. Testarirannekkeen testiympäristöksi haluttiin nimenomaan festivaali, koska niissä juhlitaan ja kulutetaan usein paljon alkoholia”,

Karhu-oluen Senior Brand Manager Elli Karppinen sanoo.

Testarirannekkeen teknologian on kehittänyt yhdessä VTT:n kanssa oululainen bioteknologiayritys Promilless.

Solsticessa kokeillussa festivaalirannekkeessa oli kertakäyttöinen älypaperipinta, jota nuolaisemalla ranneke kertoi, milloin sen käyttäjä oli ylittänyt 0,5 promillen rajan. Rannekkeen mittaama promillemäärä on säädettävissä.

Kuva
Karhun testariranneke toimii älypaperipintaa nuolaisemalla.
Karhu
Karhun kehittämä ja Solsticessa kokeilema Testariranneke.


“Älykellojen ja -sormusten aikakautena yhä useampi haluaa tietää, miten elintavat, ravinto ja uni vaikuttavat omaan hyvinvointiin. Testariranneke sopii tähän trendiin ja on sen lisäksi paitsi hauska niin myös hyödyllinen. Karhun ja Solsticen kanssa tehdyn yhteistyön kautta pääsimme kirjaimellisesti todella kiinnostavan kuluttajaryhmän huulille ja kielille”,

Tommi Vaskivuo Promillessista sanoo. 


Testarirannekkeen käytöstä saatiin hyviä kokemuksia.

“Rannekkeen vastaanotto oli todella positiivista ja osa testaajista yllättyi promilletasostaan. Moni koki, että oman juhlakunnon ja promilletason seuraaminen olisi hyödyllistä festareilla ja tapahtumissa. Voi olla, että Karhun kokeilusta tulee festivaaleilla uusi normaali”,

Karppinen sanoo.

Lähde Sinebrychoff

spot_img