Sinebrychoff: Karhu-olut kehitti nuoltavan festarirannekkeen, joka näyttää kantajansa promilletason

Aiheeseen liittyvää

PETRI LAHTI: Hanoi Rocks päivä päivältä 1979-2024 (Readme.fi) 2024

Viime vuonna ilmestyi vastaava teos Hurriganesista ja varsin mielenkiintoinen sekin oli. Tämä on sitten vieläkin kiinnostavampi teos, koska Hanoin uraa tuli seurattua ekasta sinkusta ja Soundin Homo-Makkonen-otsikosta (1/1981) lähtien. Lehtileikkeitäkin on sen verran, että nämä suomalaiset, suurimmaksi osaksi tyhjänpäiväiset, mitä tässäkin on mainittu, ovat aika tuttuja.

Taapelitaivas voitti Toisinkoinen-palkinnon

Anu Kolmonen voitti Toisinkoinen-palkinnon romaanilla Taapelitaivas, joka käsittelee elämää syrjäytyneenä maaseudulla.

Taina Niemelle Savonia-palkintoehdokkuus!

Taina Niemi on saanut Savonia-palkintoehdokkuuden koukuttavalla esikoisromaanillaan Ämpärikesä. Teos käsittelee nuoruuden haasteita ja on täynnä toivoa.

Squarepusher – Dostrotime (Warp 2024)

IDM- ja braindance-genrejen yksi pioneereista Squarepusher on työstänyt korona lockdownien aikana Dostrotime-albumiaan meidän kaikkien onneksi.

Jaa somessa

Solstice-festivaalilla juhannuksena käytössä ollut Testariranneke kannustaa juhlimaan vastuullisemmin ja nauttimaan välillä 0,0-prosenttisen oluen

Testariranneke
Eveliina ja Jenni kokeilivat Karhun testariranneketta Solstice-festivaaleilla.

Rukalla juhannuksena järjestetyllä Solstice-festivaalilla kokeiltiin nuoltavaa festivaaliranneketta, joka näyttää käyttäjänsä promilletason. Kokeilun takana on festivaalin pääsponsori Karhu-olut, joka haluaa kannustaa ihmisiä juhlimaan vastuullisemmin, pohtimaan omaa alkoholinkäyttöään ja ottamaan välillä vaikka 0,0-prosenttisen oluen.

Karhun emoyhtiö Sinebrychoff on tehnyt viime vuosina merkittäviä panostuksia alkoholittomien ja matala-alkoholisten juomien valmistukseen ja markkinointiin. Myös Karhu-olutta saa alkoholittomana 0,0-versiona.

“Karhu tunnetaan rohkeista, näkyvistä ja yllättävistä tempauksista, joissa asiat tehdään omannäköisesti. Karhu on ottanut viime vuosina paljon kantaa yhteiskunnallisiin teemoihin, ja nyt mietimme, miten saisimme ihmiset kiinnostumaan omasta alkoholinkäytöstään. Testarirannekkeen testiympäristöksi haluttiin nimenomaan festivaali, koska niissä juhlitaan ja kulutetaan usein paljon alkoholia”,

Karhu-oluen Senior Brand Manager Elli Karppinen sanoo.

Testarirannekkeen teknologian on kehittänyt yhdessä VTT:n kanssa oululainen bioteknologiayritys Promilless.

Solsticessa kokeillussa festivaalirannekkeessa oli kertakäyttöinen älypaperipinta, jota nuolaisemalla ranneke kertoi, milloin sen käyttäjä oli ylittänyt 0,5 promillen rajan. Rannekkeen mittaama promillemäärä on säädettävissä.

Kuva
Karhun testariranneke toimii älypaperipintaa nuolaisemalla.
Karhu
Karhun kehittämä ja Solsticessa kokeilema Testariranneke.


“Älykellojen ja -sormusten aikakautena yhä useampi haluaa tietää, miten elintavat, ravinto ja uni vaikuttavat omaan hyvinvointiin. Testariranneke sopii tähän trendiin ja on sen lisäksi paitsi hauska niin myös hyödyllinen. Karhun ja Solsticen kanssa tehdyn yhteistyön kautta pääsimme kirjaimellisesti todella kiinnostavan kuluttajaryhmän huulille ja kielille”,

Tommi Vaskivuo Promillessista sanoo. 


Testarirannekkeen käytöstä saatiin hyviä kokemuksia.

“Rannekkeen vastaanotto oli todella positiivista ja osa testaajista yllättyi promilletasostaan. Moni koki, että oman juhlakunnon ja promilletason seuraaminen olisi hyödyllistä festareilla ja tapahtumissa. Voi olla, että Karhun kokeilusta tulee festivaaleilla uusi normaali”,

Karppinen sanoo.

Lähde Sinebrychoff

spot_img