Avain: taideyliopisto

Taideyliopiston Rehtorille ja Professorille Suomen Leijonan Kunniamerkit

Taideyliopiston rehtori ja professori palkittiin arvokkailla kunniamerkeillä itsenäisyyspäivänä. Kutsutaan heitä arvokkaiksi suomalaisen kulttuurin edustajiksi.

Suomen ensimmäiseksi musiikkiteatterin professoriksi J. Martina Roos

Taideyliopiston ensimmäiseksi musiikkiteatterin professoriksi on valittu J. Martina Roos, mikä edistää alan koulutusta Suomessa.

Taideyliopiston Vuoden alumnit 2024: Sofia Haapamäki, Jakob Höglund ja Maija Kauhanen

Taideyliopisto on nimennyt Vuoden 2024 alumneiksi kolme nuorta taiteilijaa. Sofia Haapamäki, Jakob Höglund ja Maija Kauhanen ovat saaneet tunnustusta omaperäisestä ja ennakkoluulottomasta työstään.

Presidentti Alexander Stubbin ja Susanna Mälkin vihkiminen Taideyliopiston kunniatohtoreiksi

Taideyliopiston promootiossa vihittiin 51 tohtoria ja 59 maisteria. Kunniatohtoreiksi nimettiin kahdeksan alan johtavaa asiantuntijaa.

Maailman musiikkikasvattajat kokoontuvat Helsingissä taiteen kestävyyden äärelle

Maailman musiikkikasvattajat kokoontuvat Helsingissä pohtimaan taiteen kestävyyttä. Konferenssi tuo yhteen yli tuhat osallistujaa ja huippupuhujia.
spot_img

Suositut

MAMA featuring Antonella – Apex Predators (2025)

Albumi, joka kuulostaa siltä kuin olisi nauhoitettu 70-luvulla manifestoi Patti Smithin, Robert Plantin ja aikalaisten sähköistä folk-bluesia.

Viikon Kovin Biisi: VKB 17/25

Nämä kilpailijat kisaavat Viikon Kovimman Biisin tittelistä. Katso yksityiskohdat tästä.

The Record Of My Life #52: EMPEROR – Anthems to the Welkin at Dusk

Tällä kertaa The Record of My Life -osiossa vierailee...

Lämpimän keskikaljan ja punkrockin liitto: Grillijono K.O:n ”Kiva kesäkaupunki” ulkona

Turborockyhtye Grillijono K.O. on aloittanut vuoden 2026 alussa julkaistavan kolmannen albuminsa työstämisen....

SAATTOHOITO79: Nämä valvotut yöt (Hiljaiset Levyt HIKI-089) 2025 LP

Saattohoito79 on ehtinyt kolmanteen täyspitkäänsä. Niiden lisäksi on ilmestynyt single. Eihän tässä paljon mikään ole muuttunut edellisen levyn (2023) ja tämän välillä. Tai jos on, ei sitä helpolla huomaa. Ei ole varmaan tarkoituskaan. Kokoonpanokin on pysynyt samana. Siihen ekaan (2021) on sen verran eroa, että biisit ovat nykyään parempia, vaikka samalla tyylillä mennäänkin.