Kuinka tunnistaa vahva henkilöbrändi?

Aiheeseen liittyvää

PETRI LAHTI: Hanoi Rocks päivä päivältä 1979-2024 (Readme.fi) 2024

Viime vuonna ilmestyi vastaava teos Hurriganesista ja varsin mielenkiintoinen sekin oli. Tämä on sitten vieläkin kiinnostavampi teos, koska Hanoin uraa tuli seurattua ekasta sinkusta ja Soundin Homo-Makkonen-otsikosta (1/1981) lähtien. Lehtileikkeitäkin on sen verran, että nämä suomalaiset, suurimmaksi osaksi tyhjänpäiväiset, mitä tässäkin on mainittu, ovat aika tuttuja.

Punk-yhtye Crackwhore iskee jälleen – Uusi single ”War on Drugs”

Punk-yhtye Crackwhore on iskenyt jälleen, julkaisten kiistanalaisen ja aikaa kuvaavan singlen "War on Drugs". Nyt ja tässä on musiikkimaailman puhutteleva uutuus, joka ei jätä ketään kylmäksi.

Verdin Requiem ja Rocklegendoja Tampere-talossa Keväällä

Tampere-talon kevät houkuttelee musiikin ystäviä Verdin teoksella ja legendaarisilla rockartisteilla. Kansainvälinen ja kotimainen musiikkielämys tarjoaa kaikea oopperasta rockiin.

Squarepusher – Dostrotime (Warp 2024)

IDM- ja braindance-genrejen yksi pioneereista Squarepusher on työstänyt korona lockdownien aikana Dostrotime-albumiaan meidän kaikkien onneksi.

Jaa somessa

Atte Varsta analysoi henkilöbrändien merkityksiä ja painottaa, että monet vahvat brändit liittyvät musiikkiin. Medioitumisen myötä henkilöbrändit auttavat ymmärtämään itseämme ja toisiamme.

Maailman kenties vahvinta henkilöbrändiä, Elvis Presleyä, ja suomalaisten tunnettuuksia tärkkenut brändiammattilainen Atte Varsta analysoi uudessa tietoteoksessaan vahvojen henkilöbrändien ominaisuuksia. Varstan mukaan moniin niistä liittyy musiikki.

Varstan henkilöbrändejä käsittelevä tietoteos ’Einsteinista Almaan – vahvan henkilöbrändin tunnusmerkit’ julkaistaan elokuussa Aviador kustantamon toimesta. Julkistustilaisuus on 14. elokuuta Haaga-Helia ammattikorkeakoulussa, johon kuuluu paneelikeskustelu henkilöbrändien muuttuvista merkityksistä.

Kirjassa haastatellaan 11 suomalaista kulttuurivaikuttajaa, joiden työ liittyy henkilöbrändeihin. Mukana ovat muun muassa musiikkitoimittajat Pekka Laine ja Kare Eskola ja elokuvatuottaja Aleksi Bardy.

Varsta korostaa, että medioituneessa huomiotaloudessa henkilöbrändit auttavat meitä ymmärtämään itseämme ja toisiamme, ja että niiden merkitys nousee ihmisten kokemuksista ja tarinoista. Brändit toimivat symbolina, jotka vahvistavat yhteenkuuluvuutta omaan viiteryhmäänsä.

Varstan mukaan musiikki luo hyvänolon tunteita, muistoja ja edustaa kokemusmaailmoja sekä aatteita. Kova henkilöbrändi on yhteinen kokemus yhdistyvän muistimme tärkeitä.

Merkityksellistä brändistä tehdään toisten näkökulmasta katsottuja tarinoita. Ihmisen tarina ei häntä määrittele; jokaisen on muokattava tarinansa omansa näköiseksi.

Hän kehottaa autenttiseen henkilöbrändin rakentamiseen, koska erottuvuus on aina arvostelun kohteena mutta mielenkiintoisempi kuin täydellinen kertomus. Autenttiset brändit ovat rohkeita, ja säröt ovat kiehtovia.

Lähde Aviador Kustannus

spot_img