Kuinka tunnistaa vahva henkilöbrändi?

Aiheeseen liittyvää

The Record Of My Life #40: POPEDA – Svoboda

Juho Rintarunsala on Etelä-Pohjanmaalta, Teuvan kunnasta maailmaa tähyävä lyyrikko,...

Viikon Kovin Biisi: VKB 03/25

Nämä kilpailijat kisaavat Viikon Kovimman Biisin tittelistä. Katso yksityiskohdat tästä.

Vic Hyland – Music, Magic and NLP (Softwood Books 2023)

Musiikki on mielestäni vähän niin kuin magiaa, parhaimmillaan sillä voi vaikuttaa kuuntelijan tunnetiloihin tai saada jopa lihakset liikkeelle. Muusikko, opettaja, terapeutti ja kitaristi Vic Hyland on kirjoittanut inspiroivan ja käytännönläheisen teoksen luovuudesta ja kuinka maagisella maailmankatsomuksella on paljon annettavaa musiikille.

The Orphan bändin debyyttialbumi Hard On For Chaos ulkona nyt

The Orphanin debyytti-albumi Hard On For Chaos on Pohjoisen...

PETRI LAHTI: The Rolling Stones – 60 vuotta Rollareita (Readme.fi) 2024

Tämä Rollari-kirja keskittyy yhtyeen keikkoihin Suomessa ja mitä täällä heistä kirjoitettiin. Kun ottaa huomioon, että bändi oli Suomessa ensi kerran jo 1965 ja millainen tämä maa on ollut vielä 80-luvullakin, niin tottakai huvittavia tapauksia mukana on.

Jaa somessa

Atte Varsta analysoi henkilöbrändien merkityksiä ja painottaa, että monet vahvat brändit liittyvät musiikkiin. Medioitumisen myötä henkilöbrändit auttavat ymmärtämään itseämme ja toisiamme.

Maailman kenties vahvinta henkilöbrändiä, Elvis Presleyä, ja suomalaisten tunnettuuksia tärkkenut brändiammattilainen Atte Varsta analysoi uudessa tietoteoksessaan vahvojen henkilöbrändien ominaisuuksia. Varstan mukaan moniin niistä liittyy musiikki.

Varstan henkilöbrändejä käsittelevä tietoteos ’Einsteinista Almaan – vahvan henkilöbrändin tunnusmerkit’ julkaistaan elokuussa Aviador kustantamon toimesta. Julkistustilaisuus on 14. elokuuta Haaga-Helia ammattikorkeakoulussa, johon kuuluu paneelikeskustelu henkilöbrändien muuttuvista merkityksistä.

Kirjassa haastatellaan 11 suomalaista kulttuurivaikuttajaa, joiden työ liittyy henkilöbrändeihin. Mukana ovat muun muassa musiikkitoimittajat Pekka Laine ja Kare Eskola ja elokuvatuottaja Aleksi Bardy.

Varsta korostaa, että medioituneessa huomiotaloudessa henkilöbrändit auttavat meitä ymmärtämään itseämme ja toisiamme, ja että niiden merkitys nousee ihmisten kokemuksista ja tarinoista. Brändit toimivat symbolina, jotka vahvistavat yhteenkuuluvuutta omaan viiteryhmäänsä.

Varstan mukaan musiikki luo hyvänolon tunteita, muistoja ja edustaa kokemusmaailmoja sekä aatteita. Kova henkilöbrändi on yhteinen kokemus yhdistyvän muistimme tärkeitä.

Merkityksellistä brändistä tehdään toisten näkökulmasta katsottuja tarinoita. Ihmisen tarina ei häntä määrittele; jokaisen on muokattava tarinansa omansa näköiseksi.

Hän kehottaa autenttiseen henkilöbrändin rakentamiseen, koska erottuvuus on aina arvostelun kohteena mutta mielenkiintoisempi kuin täydellinen kertomus. Autenttiset brändit ovat rohkeita, ja säröt ovat kiehtovia.

Lähde Aviador Kustannus

spot_img