Kuinka tunnistaa vahva henkilöbrändi?

Aiheeseen liittyvää

If Anything, Suspicious & Aleksi Myllykoski – Aleatoric Psychoacoustic Frequencies (Signature Dark 2025)

Käsillä on albumi-kollaboraatio, jota kukaan ei osannut odottaa. Andérs Friden (In Flames) ja Aleksi Myllykoski (RinneRadio) löivät hynttyyt yhteen lukuisten vierailevien instrumentalistien kanssa ja loivat upean sinemaattisen levyn, jossa voi kuulla viitteitä jazzista, ambientista, postrockista ja downtemposta.

Last days here – Pentagram-solistin selviytymistaistelu

AppleTV:n syvälleluotaava dokumentti kertoo Pentagram-solistin Bobby Lieblingin voimallisesta kamppailusta...

Viikon Kovin Biisi: VKB 06/25

Nämä kilpailijat kisaavat Viikon Kovimman Biisin tittelistä. Katso yksityiskohdat tästä.

KARI SUIHKONEN: Meitä on minussa monta (Hiljaiset Levyt HIKI-088) LP 2025

Tämähän voisi olla kamalaa sekameteliä. Jotain tällaista ajattelin ensin. Syy on se, kun mietin omia levyttäneitä ja demon tehneitä bändejä. Jos ne koottaisiin yhteen, siellä olisi ainakin poppia, 77-punkkia, hardcorea ja akustista hempeilyä. Latauksessa oli kolme biisiä ja kaksi vakuutti sen verran, että tämä LP piti saada.

The Record Of My Life #41: W.A.S.P. – W.A.S.P.

Koska Shannonin Crazy Days -kipale toi juuri toisen Viikon...

Jaa somessa

Atte Varsta analysoi henkilöbrändien merkityksiä ja painottaa, että monet vahvat brändit liittyvät musiikkiin. Medioitumisen myötä henkilöbrändit auttavat ymmärtämään itseämme ja toisiamme.

Maailman kenties vahvinta henkilöbrändiä, Elvis Presleyä, ja suomalaisten tunnettuuksia tärkkenut brändiammattilainen Atte Varsta analysoi uudessa tietoteoksessaan vahvojen henkilöbrändien ominaisuuksia. Varstan mukaan moniin niistä liittyy musiikki.

Varstan henkilöbrändejä käsittelevä tietoteos ’Einsteinista Almaan – vahvan henkilöbrändin tunnusmerkit’ julkaistaan elokuussa Aviador kustantamon toimesta. Julkistustilaisuus on 14. elokuuta Haaga-Helia ammattikorkeakoulussa, johon kuuluu paneelikeskustelu henkilöbrändien muuttuvista merkityksistä.

Kirjassa haastatellaan 11 suomalaista kulttuurivaikuttajaa, joiden työ liittyy henkilöbrändeihin. Mukana ovat muun muassa musiikkitoimittajat Pekka Laine ja Kare Eskola ja elokuvatuottaja Aleksi Bardy.

Varsta korostaa, että medioituneessa huomiotaloudessa henkilöbrändit auttavat meitä ymmärtämään itseämme ja toisiamme, ja että niiden merkitys nousee ihmisten kokemuksista ja tarinoista. Brändit toimivat symbolina, jotka vahvistavat yhteenkuuluvuutta omaan viiteryhmäänsä.

Varstan mukaan musiikki luo hyvänolon tunteita, muistoja ja edustaa kokemusmaailmoja sekä aatteita. Kova henkilöbrändi on yhteinen kokemus yhdistyvän muistimme tärkeitä.

Merkityksellistä brändistä tehdään toisten näkökulmasta katsottuja tarinoita. Ihmisen tarina ei häntä määrittele; jokaisen on muokattava tarinansa omansa näköiseksi.

Hän kehottaa autenttiseen henkilöbrändin rakentamiseen, koska erottuvuus on aina arvostelun kohteena mutta mielenkiintoisempi kuin täydellinen kertomus. Autenttiset brändit ovat rohkeita, ja säröt ovat kiehtovia.

Lähde Aviador Kustannus

spot_img