Vexi Salmen merkitys lyriikan kirjoittajana ja intohimoisena taiteenkeräilijänä on kiistaton niin Hämeenlinnalle kuin koko Suomen kulttuurielämälle. Kirkkoherra Kimmo Reinikainen heitti pari vuotta sitten käsikirjoittaja- ohjaaja Arto Mylläriselle idean; mitä jos rakentaisimme tapahtuman, jolla voisimme tuoda esiin Vexin elämäntyötä sekä koota ihmiset yhteen Vexin elämänkarheiden laulujen äärelle.
Lasten ja nuorten kirkkomusiikkifestivaali KIMURALLI kokoaa laulavia ja soittavia lapsia ja nuoria yhdessä musisoimaan kirkkomusiikin parissa pitkin vuotta 2022.
Pitkän koronatauon jälkeen elävä musiikki soi taas Espoon kirkoissa. Hiljaisen viikon konsertit tarjoavat palmusunnuntaista 10.4. pitkäperjantaihin 15.4. mahdollisuuden hiljentyä ja pysähtyä hetkeksi myrskyävän maailman keskellä pääsiäismusiikin parissa.
Tässä on yhtyeen neljä EP:tä, jotka ovat ilmestyneet vain netissä vuosina 2024 ja 2025, yhteensä 14 biisiä. Niiden kannet ovatkin tarroina mukana. Biisit ovat omia, paitsi Mikään koskaan muutu ei on alunperin Saintsin Know Your Product. Se sopiikin näille hyvin, kun yhtyeen levyllä on pari puhallinsoittajaa (soittimina vetopasuuna ja trumpetti, olen siellä saksofoninkin kuulevinani, joten kai sitä sitten soittaa joku bändistä, tai sitten olen väärässä). Ne tuovat kivoja sävyjä biiseihin.
Tätä kirjaa tulikin odotettua. Blomilla oli Suomen parhaat levy-yhtiöt, erityisesti Love ja Johanna ja maan parhaat bändit; mm. Pelle, Ratsia, Woude, Lama, Hanoi ja muunlaisesta musasta vaikkapa Hurriganes, Leevi, Wigwam ja Badding. Kirjoittaja oli töissä yhtiöissä, kuten miehensä Harrikin, joka myös levytti ainakin Johannalle ja Lovelle. Itselle ei tuohon aikaan Suomessa muita levy-yhtiöitä ollutkaan kuin Blomin firmat ja Poko. Pokonkin paras bändi Kollaa Kestää levytti LP:nsä Johannalle.