Ennätysvuosi EMMAn taiteen parissa – vieraita runsaasti ympäri maailmaa

Aiheeseen liittyvää

Aikamatka suoraan 80-luvulle, Metal Force – Forget Your Dream

Pietarsaarelaisen suomihevin pioneeriorkesteri Metal Forcen vuonna 1987 äänitetty demokasetti...

Viikon Kovin Biisi: VKB 03/25

Nämä kilpailijat kisaavat Viikon Kovimman Biisin tittelistä. Katso yksityiskohdat tästä.

The Orphan bändin debyyttialbumi Hard On For Chaos ulkona nyt

The Orphanin debyytti-albumi Hard On For Chaos on Pohjoisen...

PETRI LAHTI: The Rolling Stones – 60 vuotta Rollareita (Readme.fi) 2024

Tämä Rollari-kirja keskittyy yhtyeen keikkoihin Suomessa ja mitä täällä heistä kirjoitettiin. Kun ottaa huomioon, että bändi oli Suomessa ensi kerran jo 1965 ja millainen tämä maa on ollut vielä 80-luvullakin, niin tottakai huvittavia tapauksia mukana on.

Dharma Guns sukeltaa painajaisiin uudella Twin Peaks -henkisellä singlellään

Skandinavian action rock -bändi Dharma Guns on julkaissut uuden singlen The Vipers....

Jaa somessa

EMMA – Espoon modernin taiteen museossa rikottiin kävijäennätyksiä vuonna 2023, ja tarjottiin eri yleisöille rikas kattaus näyttelyitä sekä ohjelmia.

EMMA – Espoon modernin taiteen museo teki uuden kävijäennätyksen vuonna 2023. Museossa vieraili yli 199 000 ihmistä, mikä ylitti aiemmat ennätykset selvästi. EMMAn tiloissa järjestettiin vuoden aikana kymmenen monimuotoista taidenäyttelyä ja tarjottiin erilaisia ohjelmia kaikenikäisille.

Muotoilun ja taiteen leikkauspisteessä olleet näyttelyt, kuten pysyvä Bryk&Wirkkala -katseluvarasto ja erilaiset muotoilunäyttelyt, houkuttelivat EMMAn tiloihin ennenäkemättömän määrän yleisöä. Yrjö Kukkapuron retrospektiivi ja Pilvi Takalan ja Pierre Huyghen näyttelyt rikkoivat konventionaalisia kokemisen rajoja, samalla kun EMMA Talks -taphtumat rikastuttivat yleisöjen käsityksiä turvallisuudesta ja vallasta.

Metamorphosis-esitykset yhdistivät tanssin ja kuvataiteen ja myytiin loppuun hetkessä. Yli 500 kävijää pääsi kokemaan ainutlaatuisen performanssisarjan. Syksyllä katseenvangitsija oli Katarina Reuterin syvälliset maalaukset ja uudeksi konseptiksi lanseerattu InCollection-näyttelysarja, jossa kävijät pääsivät dialogiin teosten kanssa.

EMMA kuului olennaisesti myös WeeGeen koko perheen museofestareihin, jonne kerääntyi yhteensä 4000 osallistujaa. Vuoden ohjelmisto käsitteli tieteen ja taiteen vuorovaikutusta ja veti paikan päälle liki 200 000 ihmistä. EMMAn rooli ei rajoittunut pelkästään tilallisesti museoon, vaan se laajensi digitaalista tarjontaansa EMMA Zonen käynnistyksellä ja julkisen taiteen projekteilla Espoon kaupunkitilassa.

Lähde Iris Suomi

spot_img