Ennätysvuosi EMMAn taiteen parissa – vieraita runsaasti ympäri maailmaa

Aiheeseen liittyvää

Viikon Kovin Biisi: VKB 08/25

Nämä kilpailijat kisaavat Viikon Kovimman Biisin tittelistä. Katso yksityiskohdat tästä.

Viikon Kovin Biisi: VKB 07/25

Nämä kilpailijat kisaavat Viikon Kovimman Biisin tittelistä. Katso yksityiskohdat tästä.

Samuli Putro – Elämäni miehet (WSOY 2025)

Mies, jonka ympäriltä tuolit viedään on kirjoittanut kirjan miesten välisestä dynamiikasta ja omista henkisistä arvistaan.

LAURA FRIMAN & MIKKO MATTLAR: Kultaturbo – Suosikki-lehden tarina (Johnny Kniga) 2024

Kyllä se nyt niin vaan on, että suurin piirtein jokainen minun ikäluokastani ja nuoremmista ja vanhemmistakin on Suosikkia lukenut. Joskus löysin roskiksesta 60-luvun lopun ja 70-luvun alun hyväkuntoisia Suosikkeja ja nyt vähän harmittaa, että tuli ne vietyä antikvaarioon. Taisin olla siinä 10 v. ja vaikka Suosikki tuli kotiin, niin sitä osittain inhosi, eikä noin vanhoille numeroille ollut sitäkään vertaa käyttöä. Väärin, etenkin tämän kirjan perusteella ne vanhat numerot vasta loistavia (sanan voi käsittää miten haluaa) olivatkin keksittyine juttuineen ja mitä siellä nyt sitten olikaan.

Aikion single sukeltaa ihmiskohtaloihin elämän solmukohdissa

Suomirockin ytimeen vapaasukelluksia harrastava Aikio julkaisi tänään uuden singlen...

Jaa somessa

EMMA – Espoon modernin taiteen museossa rikottiin kävijäennätyksiä vuonna 2023, ja tarjottiin eri yleisöille rikas kattaus näyttelyitä sekä ohjelmia.

EMMA – Espoon modernin taiteen museo teki uuden kävijäennätyksen vuonna 2023. Museossa vieraili yli 199 000 ihmistä, mikä ylitti aiemmat ennätykset selvästi. EMMAn tiloissa järjestettiin vuoden aikana kymmenen monimuotoista taidenäyttelyä ja tarjottiin erilaisia ohjelmia kaikenikäisille.

Muotoilun ja taiteen leikkauspisteessä olleet näyttelyt, kuten pysyvä Bryk&Wirkkala -katseluvarasto ja erilaiset muotoilunäyttelyt, houkuttelivat EMMAn tiloihin ennenäkemättömän määrän yleisöä. Yrjö Kukkapuron retrospektiivi ja Pilvi Takalan ja Pierre Huyghen näyttelyt rikkoivat konventionaalisia kokemisen rajoja, samalla kun EMMA Talks -taphtumat rikastuttivat yleisöjen käsityksiä turvallisuudesta ja vallasta.

Metamorphosis-esitykset yhdistivät tanssin ja kuvataiteen ja myytiin loppuun hetkessä. Yli 500 kävijää pääsi kokemaan ainutlaatuisen performanssisarjan. Syksyllä katseenvangitsija oli Katarina Reuterin syvälliset maalaukset ja uudeksi konseptiksi lanseerattu InCollection-näyttelysarja, jossa kävijät pääsivät dialogiin teosten kanssa.

EMMA kuului olennaisesti myös WeeGeen koko perheen museofestareihin, jonne kerääntyi yhteensä 4000 osallistujaa. Vuoden ohjelmisto käsitteli tieteen ja taiteen vuorovaikutusta ja veti paikan päälle liki 200 000 ihmistä. EMMAn rooli ei rajoittunut pelkästään tilallisesti museoon, vaan se laajensi digitaalista tarjontaansa EMMA Zonen käynnistyksellä ja julkisen taiteen projekteilla Espoon kaupunkitilassa.

Lähde Iris Suomi

spot_img