Ennätysvuosi EMMAn taiteen parissa – vieraita runsaasti ympäri maailmaa

Aiheeseen liittyvää

Aikion single sukeltaa ihmiskohtaloihin elämän solmukohdissa

Suomirockin ytimeen vapaasukelluksia harrastava Aikio julkaisi tänään uuden singlen...

If Anything, Suspicious & Aleksi Myllykoski – Aleatoric Psychoacoustic Frequencies (Signature Dark 2025)

Käsillä on albumi-kollaboraatio, jota kukaan ei osannut odottaa. Andérs Friden (In Flames) ja Aleksi Myllykoski (RinneRadio) löivät hynttyyt yhteen lukuisten vierailevien instrumentalistien kanssa ja loivat upean sinemaattisen levyn, jossa voi kuulla viitteitä jazzista, ambientista, postrockista ja downtemposta.

Viikon Kovin Biisi: VKB 07/25

Nämä kilpailijat kisaavat Viikon Kovimman Biisin tittelistä. Katso yksityiskohdat tästä.

Reginald – Platypus 002 (Platypus 2025)

Reginaldin tuotantoa on arvioitu tällä palstalla useammankin kerran ja jälleen kerran iloitsen tämän monipuolisen tuottajan uudesta materiaalista. 002 on Berliinissä asuvan suomalaisen artistin oman lafkan toinen julkaisu, kyseessä on EP missä yhden originaalin kyljessä kolme remixiä.

Viikon Kovin Biisi: VKB 06/25

Nämä kilpailijat kisaavat Viikon Kovimman Biisin tittelistä. Katso yksityiskohdat tästä.

Jaa somessa

EMMA – Espoon modernin taiteen museossa rikottiin kävijäennätyksiä vuonna 2023, ja tarjottiin eri yleisöille rikas kattaus näyttelyitä sekä ohjelmia.

EMMA – Espoon modernin taiteen museo teki uuden kävijäennätyksen vuonna 2023. Museossa vieraili yli 199 000 ihmistä, mikä ylitti aiemmat ennätykset selvästi. EMMAn tiloissa järjestettiin vuoden aikana kymmenen monimuotoista taidenäyttelyä ja tarjottiin erilaisia ohjelmia kaikenikäisille.

Muotoilun ja taiteen leikkauspisteessä olleet näyttelyt, kuten pysyvä Bryk&Wirkkala -katseluvarasto ja erilaiset muotoilunäyttelyt, houkuttelivat EMMAn tiloihin ennenäkemättömän määrän yleisöä. Yrjö Kukkapuron retrospektiivi ja Pilvi Takalan ja Pierre Huyghen näyttelyt rikkoivat konventionaalisia kokemisen rajoja, samalla kun EMMA Talks -taphtumat rikastuttivat yleisöjen käsityksiä turvallisuudesta ja vallasta.

Metamorphosis-esitykset yhdistivät tanssin ja kuvataiteen ja myytiin loppuun hetkessä. Yli 500 kävijää pääsi kokemaan ainutlaatuisen performanssisarjan. Syksyllä katseenvangitsija oli Katarina Reuterin syvälliset maalaukset ja uudeksi konseptiksi lanseerattu InCollection-näyttelysarja, jossa kävijät pääsivät dialogiin teosten kanssa.

EMMA kuului olennaisesti myös WeeGeen koko perheen museofestareihin, jonne kerääntyi yhteensä 4000 osallistujaa. Vuoden ohjelmisto käsitteli tieteen ja taiteen vuorovaikutusta ja veti paikan päälle liki 200 000 ihmistä. EMMAn rooli ei rajoittunut pelkästään tilallisesti museoon, vaan se laajensi digitaalista tarjontaansa EMMA Zonen käynnistyksellä ja julkisen taiteen projekteilla Espoon kaupunkitilassa.

Lähde Iris Suomi

spot_img